11 - Antivirus (Outline) Created with Sketch. 7 - Combination Lock Closed (Outline) Created with Sketch. 7 - Combination Lock Closed (Outline) Created with Sketch. 7 - Combination Lock Closed (Outline) Created with Sketch. 4 - Safe Combination (Outline) Created with Sketch. 48 - Protected System (Outline) Created with Sketch. 20 - Key (Outline) Created with Sketch. 20 - Key (Outline) Created with Sketch. 48 - Protected System (Outline) Created with Sketch.
Flag of Germany

Baza wiedzy

Wystąpił błąd podczas automatycznego odnowienia certyfikatu dla domeny

Gdy zostanie dostarczona od nas wiadomość pt. „Wystąpił błąd podczas automatycznego odnowienia certyfikatu dla domeny nazwa_domeny.pl”, oznacza to iż bezpłatny certyfikat Let’s Encrypt nie został automatycznie odnowiony.


Najczęstsze powody występowania problemu:

- Domena kieruje rekordem A lub całą strefą DNS na zewnętrznego dostawcę.

- Propagacja strefy DNS po jej modyfikacji.

- Wykorzystanie tygodniowego limitu odnowień dla subdomen.


Rozwiązania i wyjaśnienia.

Jak w każdej z powyższych sytuacji niezbędna jest analiza problemu co dokładnie spowodowało problem. Zalecamy w takich przypadkach w pierwszej kolejności spróbować odnowić certyfikat ręcznie według opisu zamieszczonego na końcu artykułu. W przypadku gdy to nie pomoże, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Gdy rekord A lub strefa DNS nie kierują na na serwery zenbox, nie ma możliwości korzystania z certyfikatu Let’s Encrypt dostarczanego przez zenbox. Kierowanie domeny na naszą infrastrukturę jest konieczne przy walidacji certyfikatu.

Inną sytuacją jest gdy dokonamy zmian w strefie DNS i trwa propagacja rekordów, wtedy wówczas może wystąpić problem z odnowieniem certyfikatu, należy w takim przypadku odczekać czas propagacji zmian i odnowić certyfikat ręcznie.

W przypadku bardzo rzadkiej sytuacji wykorzystania tygodniowego limitu odnowień certyfikatu Let’s Encrypt dla subdomen(nie mylić z domeną główną), prosimy wówczas spróbować odnowić certyfikat ręcznie lub gdy nie przyniesie to pozytywnego skutku skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta.


Odnowienie ręczne certyfikatu Let’s Encrypt.

W celu ręcznego odnowienia certyfikatu, należy zalogować się do panelu Klienta zenbox.

1. Następnie z sekcji ZAAWANSOWANE, wybrać pozycję Certyfikaty SSL

2. Kolejnym krokiem jest wybranie domeny dla której chcemy odnowić certyfikat Let’s Encrpyt(w przypadku gdy do konta wpięta jest tylko jedna domena, krok pomijamy).

3. Zaznaczamy pozycję Darmowy certyfikat od Let’s Encrypt(przed odnowieniem, niezbędne by pozycją wyjściową było zaznaczenie pozycji Nie posiadam certyfikatu SSL wraz z ówczesnym zapisaniem ustawienia)

4. Zatwierdzamy zmianę przyciskiem Zapisz(tylko jeden raz, nie klikać kilkukrotnie ponieważ trwa generowanie certyfikatu). 

Po wygenerowaniu certyfikatu zostanie wyświetlone potwierdzenie odnowienie certyfikatu z datą ważności.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Pytania? Odpisujemy na maile do 8 minut!

Dostarczamy najlepszą obsługę klienta w konkurencyjnej cenie i odpowiadamy na zgłoszenia błyskawicznie.

Napisz do nas