11 - Antivirus (Outline) Created with Sketch. 7 - Combination Lock Closed (Outline) Created with Sketch. 7 - Combination Lock Closed (Outline) Created with Sketch. 7 - Combination Lock Closed (Outline) Created with Sketch. 4 - Safe Combination (Outline) Created with Sketch. 48 - Protected System (Outline) Created with Sketch. 20 - Key (Outline) Created with Sketch. 20 - Key (Outline) Created with Sketch. 48 - Protected System (Outline) Created with Sketch.
Flag of Germany

Integracja domeny z usługą Shoplo

Integracja domeny z usługą Shoplo

Integracja domeny z usługą Shoplo.pl może zostać wykonana na dwa sposoby w zależności od tego czy chcesz, aby oddelegowana domena była wykorzystywana wyłącznie do obsługi sklepu internetowego czy również poczty e-mail.

W pierwszym kroku dodaj swoją domenę do usługi Shoplo.pl Proces ten został opisany w poradniku na stronie dostawcy usługi - Dodanie domeny w panelu Shoplo.

Przed rozpoczęciem pracy upewnij się, że Twoja domena została oddelegowana na serwery DNS w zenbox.pl, ponieważ wprowadzone zmiany będą wymagały wykonania ich w ramach strefy DNS domeny. Konfigurację dla poszczególnych rekordów opisaliśmy w artykule Rekordy DNS domeny - opis i konfiguracja.


Przekierowanie domeny na usługę Shoplo za pomocą rekordu A i CNAME

Uwaga: Pamiętaj, że po wyborze tej opcji utworzona strona w ramach posiadanego hostingu w zenbox.pl może nie być dostępna, ponieważ poniższy sposób oddelegowania domeny wykonywany jest za pomocą rekordu A

W celu oddelegowania dodanej w ramach usługi subdomeny należy dodać nowy rekord A oraz CNAME. 

Jeżeli chcesz oddelegować całą swoją domenę należy w pierwszej kolejności usunąć aktualne rekordy A znajdujące się po stronie strefy DNS domeny. Poniżej przedstawiamy rekordy A, które należy usunąć.


Aby je usunąć skorzystaj z przycisku Usuń wybrane, widocznym w panelu konfiguracji strefy DNS domeny. Następnie należy dodać nowy rekord A dla domeny głównej, kierując domenę na adres IP 164.132.116.247.


Pamiętaj, aby rekord zawierający pełną nazwę Twojej domeny był zakończony kropką, tak jak na powyższych przykładach. Wprowadzony rekord zatwierdź przyciskiem Dodaj.

Następnie dodaj nowy rekord CNAME dla subdomeny www, kierując ją na adres shops.shoplo.com.


Rekord odpowiedzialny za adres serwera usługi Shoplo powinien być zakończony kropką, tak jak na powyższym przykładzie. Nowy rekord zostanie dodany po kliknięciu na przycisk Dodaj.

Po wprowadzeniu zmian po stronie strefy DNS domeny zmiany będą widoczne w sieci po około 15 minutach. Po tym czasie będzie mógł zweryfikować poprawność konfiguracji w panelu Shoplo.


Przekierowanie domeny na usługę Shoplo w celu obsługi poczty e-mail

Uwaga: Pamiętaj, że po wyborze tej opcji utworzona poczta e-mail w ramach posiadanego hostingu w zenbox.pl może nie być dostępna, ponieważ poniższy sposób oddelegowania domeny wykonywany jest za pomocą rekordu MX odpowiedzialnego za jej działanie.

W celu oddelegowania obsługi poczty dodać nowy rekord MX oraz TXT. W pierwszej kolejności dokonaj zmiany rekordu TXT, w tym celu usuń aktualny rekord poprzez jego zaznaczenie oraz skorzystanie z przycisku Usuń wybrane, na stronie zarządzania strefą DNS.


Za pomocą dostępnego formularza dodaj rekord TXT o wartości "v=spf1 a mx ptr include:spf.shoplo.com ~all"


Zwróć uwagę, że podczas dodawania rekordu TXT adres Twojej domeny powinien być zakończony kropką, a wartość rekordu znajduje się w cudzysłowie - jest to ważne do prawidłowego działania rekordu. Nowy rekord zostanie dodany po kliknięciu na przycisk Dodaj.

Następnie przejdź do edycji rekordów MX. Zaznacz obecne rekordy MX oraz usuń je za pomocą przycisku Usuń wybrane.


Korzystając z dostępnego formularza dodaj rekord MX o priorytecie 10 oraz wartości shoplomail.com.


Pamiętaj, aby rekord zawierający pełną nazwę Twojej domeny oraz adresu serwera pocztowego był zakończony kropką, tak jak na powyższych przykładach. Aby zapisać dodany rekord kliknij na przycisk Dodaj.

Po wprowadzeniu zmian po stronie strefy DNS domeny zmiany będą widoczne w sieci po około 15 minutach. Po tym czasie będzie mógł zweryfikować poprawność konfiguracji w panelu Shoplo.


Mam problem z konfiguracją mojej domeny, co mogę zrobić?

W przypadku problemów z dodaniem nowych rekordów po stronie strefy DNS skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta, dokonamy weryfikacji konfiguracji Twojej domeny oraz zaproponujemy odpowiednie poprawki lub wprowadzimy je w Twoim imieniu.

Komentarzy (0)

Dodaj komentarz

Pytania? Odpisujemy na maile do 8 minut!

Dostarczamy najlepszą obsługę klienta w konkurencyjnej cenie i odpowiadamy na zgłoszenia błyskawicznie.

Napisz do nas